Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. - Πληροφορίες

Βοηθώντας τα παιδιά μας να αντιμετωπίσουν το έντονο stress

δημοσιεύτηκε από admin 26/07/2018 0 σχόλια

Οι τελευταίες μέρες είναι έντονες για όλους μας. Έντονες, επίπονες γιατί άλλοι είδαμε στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και άλλοι βιώσαμε τα τραυματικά, ψυχοπιεστικά γεγονότα στην Αττική.. 

Τα παιδιά είναι πολύ συχνά θεατές αυτών των εικόνων.. Άλλα παιδιά βιώσανε αυτά τα γεγονότα.. Ο δικός μας ρόλος λοιπόν καίριος, καθώς πρέπει να τα προστατεύσουμε, να τα στηρίξουμε και να τα βοηθήσουμε να διαχειριστούν όλες αυτές τις μνήμες και τις εικόνες. 
Πώς θα μπορούσε όμως να οριστεί ένα τραύμα και με ποιους τρόπους θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε το παιδί μας να διαχειριστεί το μετατραυματικό στρες; 

 


Με τον όρο τραύμα ορίζεται ένα ψυχοπιεστικό γεγονός, το οποίο θα μπορούσε να είναι ένα ατύχημα, ένας βιασμός, ένα τροχαίο, ο πόλεμος, μία φυσική καταστροφή.. Μία πλημμύρα, ένας σεισμός, μία πυρκαγιά στη συγκεκριμένη περίπτωση..

 

 

 

 

Πώς μπορεί να αντιδράσει ένα παιδί που βιώνει μετατραυματικό στρες; 

Συχνά αναβιώνει ένα γεγονός.. Επηρεάζεται ο ύπνος του, η όρεξή του, η λειτουργικότητά του.. Είναι πιθανό να αναπτύξει φοβίες, να φοβάται να μένει μόνο του ή να φοβάται το σκοτάδι. Συχνά μπορεί να γίνει πιο ευερέθιστο, πιο επιθετικό ή να επιλέγει να μένει σιωπηλό, αδυνατώντας να επεξεργαστεί όλες τις πληροφορίες, τα γεγονότα, τις εικόνες και τα ερεθίσματα.. 

 

 

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το παιδί μας ; 

Πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι θα χρειαστεί χρόνος.. 
Η διαδικασία του πένθους είναι μία φυσιολογική διαδικασία. 
Κινητοποιήστε το παιδί να μιλήσει.. Κινητοποιήστε το να ζωγραφίσει και να χρησιμοποιήσει ποικίλους τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων του. Η σιωπή στις περιπτώσεις του τραύματος και του πένθους  δεν βοηθάει, καθώς επιδεινώνει την συμπτωματολογία και την βαρύτητα των σκέψεων και των συναισθημάτων μας. 
Εάν το παιδί θέλει να κλάψει, μην φοβάστε.. κινητοποιήστε το να εκτονώσει το συναίσθημά του. Άλλωστε το κλάμα είναι μία μορφή θυμικής αντίδρασης. . 

 


Περιορίστε την έκθεση του παιδιού σε πληροφορίες που να σχετίζονται μόνο με το τραυματικό γεγονός. 
Προσπαθήστε να επαναφέρετε μία ρουτίνα στη ζωή του παιδιού και κάποιες από τις παλιές συνήθειες. Θα το βοηθήσουν σταδιακά να νιώσει καλύτερα και μεγαλύτερο το αίσθημα της ασφάλειας. 
Αποφύγετε να συζητάτε μόνο για το τραυματικό γεγονός και επιλέξτε να βοηθήσετε το παιδί να δει πράγματα για το μέλλον. Η ένταξη νέων πληροφοριών και η ύπαρξη προοπτικής για το μέλλον θα το βοηθήσει να μην κατακλύζεται μόνιμα με συναισθήματα όπως μόνιμη θλίψη, αγωνία, φόβος, επίμονη ανησυχία. 

 

 

Θυμηθείτε να δίνετε αξία στον εαυτό σας….Γιατί αν δεν του δώσετε εσείς, δεν θα σας δώσει κανένας την αξία που σας αρμόζει..

 

Μην διστάζετε να μας στέλνετε τους προβληματισμούς σας για θέματα που θέλετε να αναλύσουμε και να συζητήσουμε. Περιμένω με ανυπομονησία τις προτάσεις σας στο info@firstimemommy.gr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Η Ελένη Σολταρίδου είναι ψυχολόγος, με δύο γραφεία ένα στην Θεσσαλονίκη και ένα στην Αθήνα. Έχει αποφοιτήσει με άριστα από το τμήμα Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου και έχει ολοκληρώσει με επιτυχία το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πειραιά στο γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Υγείας. 
Έχει ολοκληρώσει κύκλο ψυχοθεραπείας στη Διαχείριση των Αγχωδών Διαταραχών και στη Γνωσιακή Ψυχοθεραπεία. Είναι υποψήφια διδάκτωρ Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επαγγελματικά ασχολείται με την παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών τόσο στο αντικείμενο της Ψυχολογίας, όσο και στο αντικείμενο της Διοίκησης Ανθρώπινων Πόρων.Είναι επιστημονικός συνεργάτης εταιριών, είναι υπεύθυνη συγγραφής άρθρων για το Γραφείο Διασύνδεσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.Λατρεύει την εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και την αρθρογραφία. Άρθρα της δημοσιεύονται σε διάφορα μέσα ενημέρωσης. Μπορείτε να τη βρείτε στο Facebook και στο Linkedin

Ετικέτες: stress φοβος παιδιά

γράψτε ένα σχόλιο