Μοντέρνοι γονείς - θέμα “φαγητό”

Ένα από τα πιο βασικά θέματα της ανατροφής των παιδιών είναι η θρέψη...

Ξεκινώντας από τον θηλασμό, υπάρχουν αποφάσεις που πρέπει να ληφθούν (π.χ μπορούν οι θηλάζουσες να τρώνε όλα τα φαγητά ή όχι;) Οι παιδίατροι, στις μέρες μας, προτείνουν αποκλειστικό θηλασμό για τους πρώτους έξι μήνες και στη συνέχεια οι μητέρες να συνεχίσουν να θηλάζουν καθώς εισάγονται σιγά σιγά και τα στερεά τρόφιμα. Οι μητέρες που θηλάζουν έρχονται μερικές φορές αντιμέτωπες με πολλά πρακτικά και συναισθηματικά προβλήματα, τόσο στο οικογενειακό, όσο και στο επαγγελματικό περιβάλλον.. Για αυτούς τους λόγους, οι μητέρες μερικές φορές αισθάνονται ανεπαρκείς εάν ο θηλασμός είναι δύσκολος ή αν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα κοινωνικά standards.

 

Καλό θα είναι να κάνετε ό,τι λειτουργεί για εσάς και την οικογένειά σας, και αν αυτό προϋποθέτει ο θηλασμος να μην είναι αποκλειστικός, τότε δεν χρειάζεται να είναι. 

Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν, οι επιλογές τροφής πολλαπλασιάζονται. Από 6 έως 18 μηνών, είναι πραγματικά ένα πολύ καλό διάστημα  για να δώσετε στα παιδιά πολλές και διαφορετικές γεύσεις να δοκιμάσουν και σιγα σιγα θα διαπιστώσετε ότι και εκείνα θα διευρύνουν με την σειρά τους τις επιλογές τους..

Τα μικρά παιδιά διαφέρουν πολύ στον τρόπο που τρώνε. Μερικά μπορουν να φάνε οτιδήποτε και άλλα είναι πολύ επιλεκτικά και μπορεί να είναι πολύ δύσκολο για σας να τα ταΐσετε.

Αφήστε τα παιδιά να  «παίξουν» με το φαγητό τους ώστε να μάθουν τις διαφορετικές υφές και γεύσεις των τροφίμων. 

Δημιουργήστε όμορφη ατμόσφαιρα την ώρα του φαγητού μαθαίνοντας έτσι στα παιδιά να σκέφτονται το φαγητό σε ένα πλαίσιο οικογενειακού χρόνου  ενώ μιλούν και διασκεδάζουν μαζί με  τα άλλα μέλη της οικογένειας τρώγοντας μια ποικιλία από υγιεινά τρόφιμα. 

ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Τα παιδιά δεν πρέπει να τρώνε κοιτάζοντας οθόνες.

 

 

Οι γονείς ανησυχούν για τα παιδιά που είναι πολύ επιλεκτικά και φυσικά και για τα παιδιά που τρώνε πάρα πολύ και παίρνουν βάρος πολύ γρήγορα. 

Βοηθήστε τα παιδιά σας να τρώνε μια ποικιλία από “πραγματικά” τρόφιμα, αντί για επεξεργασμένα σνακ.

Μαθετε τα να τρώνε για να ικανοποιήσουν την πείνα τους, αντί να αντιλαμβάνονται το φαγητό ως ανταμοιβή ή τιμωρία.

Και επειδή όλοι καμια φορά τρώμε, απλά γιατί βαριόμαστε και δεν έχουμε να κάνουμε κάτι καλύτερο, εκείνη την στιγμή βρείτε κάτι άλλο να το απασχολήσετε ώστε να ξεχαστεί.

Μην μαγειρεύετε ειδικά γεύματα για ένα επιλεκτικό παιδί, αλλά μην μετατρέπετε και την ώρα του φαγητού σε πεδίο μάχης.

Μερικές συμβουλές για να δοκιμάσετε:

  • Μιλήστε με τα μικρά παιδιά σχετικά με το "τρώγοντας το ουράνιο τόξο". Τοποθετήστε στο πιάτο τους τρόφιμα, με διαφορετικό, μεταξύ τους, χρώμα όπως(κόκκινες πιπεριές, κίτρινο καλαμπόκι, οτιδήποτε πράσινο και ούτω καθεξής)
  • Πάρτε τα παιδιά σας μαζί σας, στο μανάβικο ή στην λαϊκή  και αφήστε τα να διαλέξουν κάτι νέο που θα ήθελαν να δοκιμάσουν.
  • Αφήστε τα να βοηθήσουν στην προετοιμασία φαγητού.
  • Μερικά παιδιά μπορούν να φάνε σχεδόν οτιδήποτε αν είναι σε ζυμαρικά ή πάνω από ζυμαρικά.
  • Δώστε τους να δοκιμάσουν γεύσεις από αυτό που τρώνε όλοι οι άλλοι.

Πάνω απ 'όλα, ενθαρρύνετε το παιδί σας να συνεχίσει να δοκιμάζει. μην αποκλείσετε τίποτα επειδή το απέρριψε μετά από μερικές μόνο δοκιμές. Δοκιμάστε να του το δώσετε διαφορετικά μαγειρεμένο. Και αν έχετε ένα παιδί που λατρεύει ένα συγκεκριμένο λαχανικό, δοκιμάστε να το μαγειρέψετε με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους.

Μην ξεχνάτε ότι  τα οικογενειακά γεύματα έχουν σημασία και για τα μεγαλύτερα παιδιά, ακόμη και όταν βρίσκονται στην “τρέλα” της εφηβείας, βιώνοντας τις βιολογικές μεταβολές του σώματος και του οργανισμού τους.

Διατηρήστε τα οικογενειακά γεύματα σε ζώνη χωρίς οθόνη και συνεχίστε να μιλάτε, να τρώτε και να λέτε τα νέα σας όλοι μαζί, γύρω από το τραπέζι.



Διαβάστε και το άρθρο μας: Πως να γίνετε μοντέρνοι γονείς

 

Πηγή: www.nytimes.com