Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies για την ευκολία της περιήγησης. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. - Πληροφορίες

Διατροφή : Το πιο δυνατό όπλο απέναντι στις παιδικές ιώσεις

δημοσιεύτηκε από admin 18/09/2017 0 σχόλια

Τα σχολεία άνοιξαν, ο καιρός θα αρχίσει να αλλάζει και η αυξομείωση της θερμοκρασίας σε συνδυασμό με τον συνωστισμό που δημιουργείται στους κλειστούς χώρους (οι παιδικοί σταθμοί και τα σχολεία μετατρέπονται κυριολεκτικά σε εστίες ιώσεων) θα αρχίσει να καθιστά τα παιδιά πιο επιρρεπή σε διάφορες ιώσεις και κρυολογήματα.
Το ανοσοποιητικό σύστημα ενός παιδιού δεν έχει ακόμη αναπτυχθεί πλήρως κι αυτός είναι ο λόγος που τα παιδιά είναι πιο ευπαθή στις ιώσεις σε σχέση με έναν ενήλικα. Μια σωστή διατροφή μπορεί να μην προλαβαίνει 100% τις ιώσεις, ωστόσο κατά ένα πολύ μεγάλο ποσοστό θωρακίζει αποτελεσματικά τον οργανισμό ενός παιδιού και τον κάνει σαφώς πιο δυνατό ενάντια σε κάθε είδους ίωση!

 


Η λύση.. στο πιάτο! Η διατροφή που θωρακίζει το ανοσοποιητικό!
«Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν…», οπότε καλό θα ήταν να στοχεύουμε, όλο τον χρόνο, στο να χτίσουμε μέσω της διατροφής ένα γερό και αποτελεσματικό ανοσοποιητικό και όχι να το θυμόμαστε μόνο όταν κάποια ίωση μας χτυπά την πόρτα (οπότε και οι δυνατότητες μας είναι πια κάπως περιορισμένες).
 
Προσέξτε, λοιπόν, ώστε η διατροφή του παιδιού να είναι όλο τον χρόνο ισορροπημένη:
Προτιμήστε να φτιάχνετε σπιτικές συνταγές με δικά σας υγιεινά υλικά.
Παροτρύνετε τα παιδιά να πίνουν άφθονο νερό και φυσικούς χυμούς που θα βοηθήσουν αφενός μεν στην σωστή ενυδάτωση του οργανισμού τους, αφετέρου δε στην πρόσληψη όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, αλλά και των υδατοδιαλυτών βιταμινών.
Περιορίστε τροφές πλούσιες σε κορεσμένα λιπαρά όπως τα έτοιμα γεύματα, τα αλλαντικά και τα λιπαρά κρέατα.
Φροντίστε ώστε το παιδί να καταναλώνει καθημερινά ποικιλία φρούτων και λαχανικών τα οποία είναι πλούσια σε ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, όπως η βιταμίνη C, που βοηθά στην καταπολέμηση των ελεύθερων ριζών οι οποίες αυξάνονται σε περίπτωση λοίμωξης.
 

 

Φροντίστε να καταναλώνει τακτικά μέσα στην εβδομάδα τροφές όπως άπαχο κρέας, ψάρια – θαλασσινά, αυγά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά, συκώτι, πράσινα λαχανικά, οι οποίες είναι πλούσιες σε διάφορα ιχνοστοιχεία και βιταμίνες (όπως φυλλικό οξύ, βιταμίνες Α, Ε, Β12, Β6, χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, σελήνιο, μαγγάνιο και ψευδάργυρο) όπου όλα μαζί διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία και άμυνα του οργανισμού ενός παιδιού.

Αυξήστε την ποσότητα σε ω3 κα ω6 λιπαρά μέσα από ψάρια, ξηρούς καρπούς, εμπλουτισμένα δημητριακά. Είναι τροφές που συμβάλλουν στη σωστή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Φροντίστε να καταναλώνει τροφές με προβιοτικά αλλά και πρεβιοτικά, όπως τα ζωντανά γιαούρτια, ξινόγαλα, κεφίρ αλλά και τα εμπλουτισμένα τρόφιμα που προστατεύουν ιδιαίτερα το πεπτικό σύστημα από λοιμώξεις.
 
Στην περίπτωση που η γρίπη πρόλαβε και σας χτύπησε την πόρτα…
Αρχικά κρατήστε την ψυχραιμία σας..
 
Αν το παιδί σας δεν έχει ιδιαίτερη όρεξη για φαγητό μην το πιέζετε να καταναλώσει μεγάλες ποσότητες τροφής με το ζόρι, τις ημέρες που είναι αδιάθετο. Ενυδατώστε τον αφυδατωμένο του οργανισμό με νερό, φρούτα και χυμούς που περιέχουν επίσης και βιταμίνες, οι οποίες και θα φέρουν γρηγορότερη ανάρρωση.
 
Καλή επιλογή για μία ίωση μπορεί να αποτελέσει μία σούπα λαχανικών ή κρέατος- κοτόπουλου. Δώστε γεύση και αντιοξειδωτικά στη σούπα, βάζοντας λεμόνι, μπαχαρικά (λίγο σαφράν ή κουρκουμά) και μυρωδικά (ρίγανη, φασκόμηλο, δεντρολίβανο).
 
Προτιμήστε «ζωντανό» γιαούρτι αυτές τις ημέρες και όχι κάποιο επιδόρπιο γιαουρτιού.

 


 
Αποφύγετε τα «έτοιμα» φαγητά, καθώς μπορεί να περιέχουν συστατικά που να επιβαρύνουν τον ταλαιπωρημένο του οργανισμό!
 
Όταν το παιδί σας αρχίσει να αισθάνεται καλύτερα και ξεπεράσει την ίωση, πιθανόν να έχει χάσει λίγο βάρος, το περισσότερο από το οποίο αφορά νερό. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας καθώς μέσα σε λίγες ημέρες θα δείτε πως θα επανέλθει στα φυσιολογικά του επίπεδα.
 
Σε γενικό πλαίσιο, μία διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, παράλληλα με την τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής όπως το πλύσιμο χεριών, και έναν καλό καθημερινό ύπνο (που ξεκινά τουλάχιστον στις 10μμ) θα θωρακίσουν τον οργανισμό ενός παιδιού ενάντια σε κάθε είδους ίωση και θα το βοηθήσουν να επανέλθει το συντομότερο δυνατό στην καθημερινή του ρουτίνα.

 

Άρθρο της Μαρίας Μπίζιου, Κλινικής διαιτολόγου - διατροφολόγου

Πηγή: faepaidimou.gr 

γράψτε ένα σχόλιο